ایده و طرح تاتو چشم + نماد شناسی

تاتو چشم زخم تاتو چشم زخم چشم شیطان چشم نظر

(تاتو چشم)چشم‌زخم یا چشم حسد یا چشم شیطان (به انگلیسی Evil Eye) و آن عبارت است از نگاه حسودانه به یک شیء یا به انسان که بسیاری به آن اعتقاد دارند و در فرهنگ بسیاری از کشورها به چشم می‌خورد. بر اساس این باورها چشم‌زخم باعث بدشانسی یا رخداد بد می‌شود و نمادش به شکل تک‌چشم است.

تاتو چشم

در زبان فارسی به آن چشم زخم و در زبان عربی نظر و در زبان یونانی το μάτι و به اسپانیاییmal de ojo، و در زبان ایتالیایی malocchio و در آخر هاوایی به آن stink eye گفته می‌شود.

تاتو چشم

تاتو چشم شیطان evileye

تاتو چشم

در فرهنگ‌های مختلف برای گریز از چشم حسد راهکارهای مختلفی ارائه می‌شود. درکتب باستانی نیز از آن سخن به میان آمده‌است مخصوصاً در ایران بزرگ و خاورمیانه و قاره آسیا و در اقوام مختلف طلسم‌های برای دوری از چشم حسد درست می‌کنند و از نماد آن که به صورت یک تکته شیشه ای که در وسط آن شبیه چشم است در منازل و در محل کار استفاده شده و به دیگران هدیه داده می‌شود.(ادناتاتو)

در ایران به آن چشم نظر یا چشم زخم میگویند.

تاتو چشم نظر

در قرآن اشاره مستقیمی به چشم زخم وجود ندارد

با این وجود برخی اعتقادات در این مورد از نظر اسلام در زمره خرافات قرار دارد از جمله ارتباط داشتن این نیروی مخرب با حسادت در هیچ‌کجا مورد اشاره قرار نگرفته و نیز راه مقابله با آن تنها دعا کردن دانسته شده‌است. (تاتو چشم)

اما با همه این تعاریف چیزی که از این تاتو ، به نظر میرسد واقعا زیباست. و به شدت جذب کننده است، خصوصا روی پوست سفید همراه با رنگ تاتو مات. تاتو چشم از قدیم طرفداران بی شماری داشته ، و مربوط به امروز نیست. شما چه تعریفی از این نوع تاتو دارید؟

همچنین ادناتاتو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام

یک دیدگاه دربارهٔ «ایده و طرح تاتو چشم + نماد شناسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *