ایده و طرح تاتو کیوآرکد (QR Code)

کدهای QR را بر روی تبلیغات نشریات، بیلبوردها، لباس، کارت ویزیت و حتی محصولات برخی فروشگاه‌ها دیده‌اید. 
کدهای QR را‌ می‌توان به کمک تلفن‌های هوشمند اسکن کرد. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هر اطلاعات دیگری باشند. و در صورتی که این کد حاوی نشانی اینترنتی خاصی باشد، پس از نشانه‌روی و اسکن آن توسط گوشی هوشمند، نشانی رمزگشایی شده و صفحه مورد نظر باز می‌شود.

کدهای QR چیست؟

QR مخفف عبارت «کدهای واکنش سریع» یا (Quick Response Code) است که به صورت مربعی شکل بوده و نخستین بار توسط محققی ژاپنی ابداع شد. برخلاف بارکدهای استاندارد UPC که از خطوط عمودی و اعداد تشکیل شده‌اند. یک کد QR نه تنها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است، بلکه می‌توان به سرعت به اطلاعات گسترده‌ای که در آن وجود دارد، دسترسی پیدا کرد.

چطور کدهای QR را بخوانیم؟

اگر مایل به استفاده از کدها هستید، نیاز به برنامه‌ی اسکن مخصوص دارید که بر روی انواع گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند.

گوشی‌های اندرویدی: اندروید دارای برنامه‌های متعدد اسکن کدهای QR است. می‌توانید از برنامه‌ی Goggles شرکت گوگل یا دیگر برنامه‌ی محبوب Barcode Scanner برای این منظور بهره ببرید.

آیفون: سیستم عامل iOS دارای برنامه‌ی اسکنر QR متعددی است که محبوب‌ترین آن Barcode Scanner است.

تا اینجا از کیوآرکد گفتیم و نحوه استفاده از اون رو شرح دادیم.

خالکوبی عکس های غیر معمول ، تصویر خاص یک اتفاق ، از زندگی یک شخص فراهم می کند.

تاتو های QR Code ، اگر به طور صحیح انجام شود اسکن می شوند.

طرح باید در قسمت صاف بدن قرار بگیرد تا اسکن شود. می دانید که یک اسکنر برای رمزگشایی باید هر نقطه (ماژول داده) را بخواند. و یک سطح بدن خمیده اجازه نخواهد داد که اسکنرها هرکدام از این نقاط را بخوانند. بنابراین از سطوح خمیده بدن مانند پا ، گردن یا بازو خودداری کنید. و مواردی را انتخاب کنید که نسبتاً مسطح هستند. به عنوان مثال – پشت ، پشت بازو و سطح صاف ران شما.

QR Code  متیوند برای افراد کم حافظه یا بیماران آلزایمر یا هواس پرتی مورد استفاده قرار بگیرد مثلا نام آدرس و… را در کیوآرکد ذخیره کنند.

حتی برای والدین خوش ذوغ هم مناسب است چون میشود اطاعات تولد فرزند خود را در کد قرار داده و آن را تاتو کنند.

ساخت QR Code اختصاصی

برای ساخت کد اختصاصی با چالشی روبه‌رو نیستیم ، فقط کافی وارد مخزن شده اطلاعات را وارد کنیم همین کار تمام است QR Code اختصاصی شما آماده است.

من برای شما سه پیشنهاد دارم هرکدام که مایل بودید استفاده کنید. البته از طریق ربات تلگرام هم میتوانید کد اختصاصی ایجاد کنید.

سایت اول

سایت دوم

سایت سوم

۵ دیدگاه دربارهٔ «ایده و طرح تاتو کیوآرکد (QR Code)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *