ایده و طرح تاتو گربه + نمادشناسی

گربه ها حیواناتی نمادین با اسطوره ای هستند که مفاهیمی مشترک در همه ی فرهنگ ها دارند. همراه سگ ها، گربه ها نیز، انسان ها را در طول زندگی، نسل به نسل همراهی کرده اند. از دوران بسیار دور انسان ها سمبل ها و نمادهای بخصوصی را برای گربه ها قائل بودند.

گربه ی سفید نماد خلوص و پاکیزگی است. 

حتی از هنگامی که اولین گربه ها توسط انسان ها و یا خود به خود اهلی شده اند. گفته می شود که اسطوره شناسی گربه ها به حدود ۹۵۰۰ سال گذشته باز می گردد. آنها موضوع افسانه ها و داستان ها و نقاشی های بسیاری بوده اند. در مصر باستان، گربه حیوان مقدسی بود و با خدایان هم مرتبه بود. گفته می شد که باستِت (یکی از خدایان مصر باستان) در هیبت گربه ظاهر میشد.

تاتو گربه ها نماد خوش شانسی و خوشبختی در نظر گرفته می شوند

به طور کلی، گربه ها نماد خوش شانسی و خوشبختی در نظر گرفته می شوند، اما گربه خاکستری به خصوص، در بسیاری از فرهنگ ها و در طول تاریخ نماد خوش یمنی در نظر گرفته شده است.

در بسیاری از فرهنگ های شرقی، گربه خاکستری به عنوان نماد خوشبختی می باشد. حتی جشن های عروسی بسیاری وجود دارد که در آن ها گربه ای خاکستری به زوج های جوان داده می شود تا برای شان خوشبختی و خوش اقبالی و زندگی طولانی را نوید بخش باشد.

تاتو گربه های سیاه در بسیاری از فرهنگ ها نماد خوش شانسی و ثروت بوده اند

گربه های نارنجی از آن جهت که در تغییر و شور و تهیج موفق هستند پرطرفدارند. آن ها غریزه ی رهبری ما را تقویت کرده و ما را به سمت گرفتن سکان و شروع سفری و یا آغازی نو رهنمون می سازند. پیش بردن مسائل بدون تغییر بهبود و پیشرفت حاصل نمی شود.

گربه ی قهوه ای نماد متفاوتی با گربه نارنجی دارد. او نشانگر نگرشی روحی است که ترجیح می دهد کارها را آهسته و پیوسته انجام دهد. برخی از افراد زندگی آرام لذت می برند و هیچ عجله یا تصمیمی برای تغییر دنیا ندارند. اغلب این افراد برای داشتن حیوان خانگی جذب گربه قهوه ای می شوند. چراکه او نیز روحیه ای مشابه دارد. گاهی هنگامی که در تفکری عمیق به سر می بریم و از اطراف غافل شده ایم، گربه ی قهوه ای ما را به واقعیت باز می گرداند. او به ما کمک می کند تا قبل از دنبال کردن هدف، اول هدف را دوست داشته باشیم.

فیسبوک

۸ دیدگاه دربارهٔ «ایده و طرح تاتو گربه + نمادشناسی»

    1. درود. در حالت کلی ما طرح دخترانه یا پسرانه و یا جنسیتی نداریم!! فقط جامعه و حد و مرز های اون این جداسازی رو انجام میدن. اگر واقعا عاشق گربه هستید به فکر این نباشی که چی خوبه چی بد! با دید باز و آینده نگرانه به آرتیست مراجعه کنید.

  1. خیلی خوبه
    عالی عالی💖💞💞👏👏👏👏👏👏😘😘😘😍😍😍💋💋💋💋❤❤❤😋😋🤗🤗💫💫💗💞💟💟💝خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *